söndag 1 januari 2017

År 2016 har varit det år då konstnärsskapet verkligen tagit fart.
Nya samarbeten med erkända Gallerister har inletts.

Året började med en Vintersalong på Galleri Backlund i Göteborg.
Där mina alster har sålts till inte mindre än 15 konstföreningar och 1 företag under året.

I mars fick jag äran att ställa ut med den skicklige målaren Berndt Wennström på Galleri Sjöhästen i Nyköping. Vackrare Galleri får man leta efter och det blev en jättefin utställning , med Berndts färgstarka tavlor och mina svarta torsos i järnnät. Mina klänningar i nät, som vi hängt i fönstren, fick snabbt nya hem.

Under konstrundan på Österlen, ställde Karin Holmström och jag ut på
Kronovalls Vinslott/ Spannstallet, där vi hade ca 150 besökare om dagen.

Under sommaren har jag arbetat som projektledare med Skulpturparken Kronovalls Vinslott,
där jag visat upp 22 konstnärer från hela landet.

Sedan har året rullat på med den ena utställningen efter den andra och i september visade
Fotografen Heinz Angermayr och jag upp våra verk på Hägernäs Strands Galleri strax utanför Stockholm.
Där har många av mina skulpturer fått nya hem under hösten och vintern.

Jag har också samarbetat med Caroline Asplund på Foko, som bl.a. visar upp konst på det fina hotellet Scandic Park Hotel, på Karlavägen 43 i Stockholm.
Jag gillar idén att visa mina verk i olika miljöer och vem vet vem som bor där på hotellet,
en skulptur lär snart vara på väg till Finland.

Året avslutades med en utställning  på Kronovalls Vinslott "Klänningar på slottet", en fantastisk vacker miljö att ställa ut i.

Jag är så oerhört tacksam över mitt liv just nu, då jag kan ägna mig åt det jag tycker är allra roligast.
Under vägen har jag också träffat så många härliga, gallerister och skapande människor som berikat mitt liv!

Nu ligger 2017 framför mig och det känns verkligen spännande.

Gott Nytt År!

www.lisaabelsson.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar