torsdag 26 maj 2016

Sommar!

Nu är det en härlig tid härnere på Österlen!
Syrenerna blommar för fullt utanför mitt fönster, där jag har mitt lilla kontor.
Vårens alla utställningar är så gott som avklarade.
Just nu är jag med på en samlingsutställning hos Galleri Backlund, som representerar mig i Göteborg.

Nästa utställning blir en samlingsutställning på Galleri Sjöhästen i Nyköping, med vernissage
den 4 juni kl. 11-15 utställningen pågår tom den 18 juni. Den har det trevliga namnet " Mina vänner" och jag är så klart glad över att få vara med och ställa ut där :-)

Jag kommer också att ställa ut på Roddarhuset i Vaxholm i år.
Vernissagen för skulpturparken är den 5 juni kl. 14.00 och pågår hela sommaren.
Det blir också en samlingsutställning inne i Galleri Roddarhuset med vernissage den 18/6
den utställningen pågår tom. den 21/7.

Nu pågår förberedelserna inför sommarens Skulpturpark på Kronovall, där jag är projektledare.
Vi är 22 konstnärer som ställer ut i år.
Gå gärna in och gilla sidan på Face book  " Skulpturparken Kronovalls Vinslott"
Vernissage med bubbel o snittar i parken lördagen den 9 juli kl. 13.00


Jag har fått hjälp av en av konstnärerna, Vivianne E Rosqvist, att göra de fina originalen till årets affischer, som i år är två, då vi har en utomhusutställning och en inomhus.
Min klippa Micke, ser till att allt material blir tryckt och min lokala smed Jon, är också delaktig , då han hjälper till med skyltar och annat som jag behöver till Skulpturparken.

Nu är det bara att sätta tänderna i marknadsföringen och jag har redan fått iväg material till tidningen
Vad Händer på Österlen. Ni kan läsa den på www.vadhander.se  vi kommer med i nr. 4 som publiceras i början av juli.
Englessons Nyhetsbrev i juni innehåller bl.a. en intervju om mig, om någon är intresserad.
(Galleri Englesson)

I Augusti närmare bestämt den 28/8 blir det Finisage på Skulpturparken Kronovalls Vinslott.
Då kommer vi att ha lite avslutningsaktiviteter som jag ber att få återkomma till.
Ha en underbar sommar och hoppas att vi ses! :-)


Helene Aurells fina betonghästar som ni kan se 
på Skulpturparken Kronovalls Vinslott i sommar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar